Szűrés
A(z) Magyar E-sport Szövetség kulcsszót tartalmazó cikkek
Konferencia az e-sportról
A Magyar E-sport Szövetség 2022. november 17-én második alkalommal rendezte meg az Esport1 és az Esportmilla együttműködésével az ESTB – E-sport Tudásbázis című konferenciát, amelynek célja a többi között az e-sportban lévő karrierlehetőségek bemutatása, a magyar e-sport-szervezetek fejlesztése, a hazai és nemzetközi e-sport-közösségben folyó tudományos jellegű diskurzus élénkítése, külön hangsúlyt fektetve az e-sport gazdasági-társadalmi hatásaira és előnyeire.
Közösen a magyar e-sport sikereiért
Szintet lépett a Szerencsejáték Zrt. és a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) stratégiai együttműködése. A nemzeti lottótársaság a szövetség mellett az e-sport válogatott főszponzora is lett, hogy a szektor professzionális játékosainak felkészülését segítse. Az e-sport ma az egyik legdinamikusabban fejlődő szektor, Magyarországon mintegy 3,5 millióan játszanak valamilyen digitális platformon. A nemzeti lottótársaság sportfogadási kínálatában a bevezetés óta eltelt két év alatt a 4. legnépszerűbb sportággá vált az e-sport a kínált 57 sportág közül a hazai játékosok körében.
Magyar bronzérem a Tekken 7 Európa-bajnokságon
Hosszú idő után Magyarország egyik legjobb e-sport-eredménye született május végén Bakuban: bronzérmet szerzett Kokics „Flow” Imre Zoltán a Tekken 7 Európa-bajnokságon. Hazatérését követően beszélgettünk a kimagasló nemzetközi tapasztalattal rendelkező négyszeres magyar bajnokkal, aki a verseny legemlékezetesebb pillanatairól és a legnehezebbnek tartott virtuális verekedős játék kihívásairól is mesélt lapunknak.
A felnőtt lakosság 56 százaléka szokott játszani videójátékokkal
Ismét emelkedett Magyarországon az e-sport-játékokkal játszók száma, legyenek akár alkalmi gamerek vagy komolyabb versenyzők, és ezt a növekedést a Covid-pandémia miatti lezárások feloldása sem lassította – a többi között ez derül ki abból az országos reprezentatív közvélemény-kutatásból, amelyet idén áprilisban készített az eNET az Esport1, az Esportmilla és a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) együttműködésével. A legfrissebb felmérés szerint ugyanakkor a hazai e-sport-bázis költése az elmúlt egy esztendőben elérte a 65 milliárd forintot, amihez az e-sport-közösség gyarapodása mellett a fizetőképes réteg növekedése és az áremelkedés is hozzájárult.